سفارش تبلیغ
صبا ویژن
...افسانه نیست
یکشنبه 90 خرداد 22 :: 2:54 عصر ::  نویسنده : خادم المهدی

حضرت بقیة الله ارواحنا فداه با حالت خاصی که گویای مظلومیت و سوز دل آ ن حضرت بود به یکی از طلاب فرمودند:

چرا به مردم نمی گویی امام زمانم مظلوم است، برو بگو مردم مرا فراموش کرده اند، بگو امام زمانم غریب است، مردم به یاد من نیستند

همچنین در جای دیگر فرموده بودند: برای فرجم دعا کنید که اگر دعا کنید به اندازه ی چشم بر هم زدنی فرج من خواهد رسید

اللهم عجل لولیک الفرج




موضوع مطلب :
شنبه 90 خرداد 21 :: 9:0 عصر ::  نویسنده : خادم المهدی

- موسیقی و نابودی معنویت

 

بر طبق روایات اهل بیت علیه السلام یکی از عواملی که باعث قطع شدن رابطه معنوی انسان با خدای تعالی میشود گناه نمودن است در نتیجه موسیقی و آوازه خوانی که یکی از گناهان کبیره در شرع مقدس اسلام است نیز چنین تاثیری دارد و کسانی که دائما با این امور سر وکار دارند یا به انها گوش میدهند عاقبت کارشان به جایی خواهد رسید که از دشمنان خدا و اهلبیت خواهند شد (البته اگر توبه نکنند و به سوی خدا بازگشت ننمایند) برای مثال خدا عظیم در سوره روم ایه 10 میفرمایند : عاقبت ان کسانی که عمل کردند گناهان را این شد که ایشان تکذیب نمودند ایات خدا و گفتار پیامبران و استهزا مینمودند انبیا ما را .         

 

امام حسین (ع): در روز عاشورا موقعی که برای آخرین بار امام حسین (ع) میخواستند به میدان بروند  امام سجاد (ع) پیش ایشان آمدند و فرمودند پدر جان آیا شما خودتان را برای این مردم معرفی ننموده اید که فرزند رسول خدا (ص) و فاطمه زهرا (س) هستید . امام (ع) در پاسخ فرمودند: چرا فرزندم من سی بار خودم را برای این مردم معرفی کردم ولی این مردم از بس با گوش های خود صداهای  حرام شنیده اند که دیگر موعظه های من در ایشان اثری ندارد و وقتی من می خواهم برایشان صحبت کنم با حالت تمسخر دست در دهان میگردانند.

نتیجه اینکه: صوت موسیقی که از صداهای حرام است گوش حق پذیر انسان را کر می سازد و مداومت بر این امور کار را به جائی میرساند که اگر برای مثال امام حسین (ع) هم شخص را موعظه کند برای شخص که به این امور اشتغال دارد سود بخش نیست. مگر آنکه لطف خدا شامل حال او شود. لذا به خاطر همین مطلب است که ما در احادیث مربوط به حضرت امام زمان (عج) می خوانیم یکی از اولین گروهی که به جنگ با حضرت می روند اهل  ساز  و  موسیقی  و  آوازه خوانی  هستند.

 

 

2- بی غیرتی یکی دیگر از آسیب های موسیقی به نهاد انسان

 

یکی دیگر از بیماریهای روحی که به مرور زمان و به تدریج در روان افرادی که اهل موسیقی هستند رسوخ می نماید مرض بی غیرتی و بی ناموسی است که در این زمینه :پیشوا و امام ششم شیعیان حضرت امام صادق (ع) فرموده اند: کسی که چهل روز در خانه اش صوت موسیقی و آواز خوانی پخش شود و مردمان بر او وارد شوند. شیطان تمام اعضای خود را به بدن او مسح می نماید پس غیرت به کلی از آن مرد بر طرف گردد تا به حدی که اگر با زنش در مقابل خودش فعل قبیحی  کنند او بدش نمی آید و صفت غیرت و حیاء به کلی از آن مرد بر طرف شود.(وسائل شیعه کتاب تجارت باب 128، فروع کافی جلد 6 صفحه 432)

برای  نمونه و تائید  این کلام اعجاب انگیز امام صادق (ع) ما صدق این مطلب را در مجالس موسیقی و رقص که در کشورهای غربی برگزار می شود می بینیم که چگون این افراد وحشی که با لکه دار کردن نام تمدن در این گونه شب نشینی ها زنان خود را در دامن این و آن می بینند و از این کار هم بسیار لذت می برند و این گونه افراد با به وجود ‌آوردن چنین جنایت انسانی و بی غیرتی جالب است که خود را روشنفکر هم می دانند اما کاری می کنند که خیلی از حیوانات هم زیر بار آنها نمی روند.

آری همسر خود را در آغوش این و آن می اندازند و قبل از هر چیز خود را به ناموس فروشانی مثل خود معرفی می نمایند.لذا اگر ما دقیقا این مسئله را ریشه یابی کنیم می بینیم تمام این بی غیرتی ها به موسیقی و مطربی ربط دارد. زیرا افیون موسیقی چنان تصرفاتی در عقل و اخلاق انسان می نماید که انسان برای لحظه ای شادی و عیش ناموسش را فدا می کند.در نتیجه ما که  نام خود را شیعه و پیرو اهل بیت (ع) گذارده ایم باید بیش از پیش قدر دان نعمت ولایت اهل بیت (ع) و گفتار اعجاب انگیز ایشان باشیم که هزاران سال قبل از ما انجام این امورات را نهی کرده اند و با عمل کردن به دستورات ایشان نشان دهیم که به گفتار ایشان احترام می گذاریم.

 

 

3- رابطه موسیقی با زنا و فحشاء

 

یکی دیگر از اثرات مهلک موسیقی و آوازه خوانی بر روان انسان تحریک او بسوی فحشاء و زنا می باشد.و نیز در این رابطه رسول اکرم (ص) فرمودند:موسیقی مقدمه نزدیکی زن و مرد از راه نا مشروع هست ،موسیقی نردبان زنا می باشد.(مستدرک جلد 13 باب 78 حدیث 14)

علت این امر به خاطر آن است که نوای آلات موسیقی با مختل نمودن افکار و روان انسان خود به خود نیروی هوسرانی و شهوت رانی را در انسان ازدیاد می بخشد و صفت حیاء و غیرت را از انسان سلب می کند و کسی که غیرت و حیاء نداشته باشد دست به هر کاری می زند چون شخص مومن به خدا غیور است و به قول مولا علی (ع) که میفرمایند مومن غیور است و به ناموس کسی تجاوز نمی کند چون ناموس دیگران را مانند ناموس خود می داند. ولی چون همانطور که اشاره کردیم افرادی که دائم با وسائل و آلات موسیقی و آوازه خوانی سروکار دارند یا به آنها گوش فرا می دهند از طرفی نیروی شهوت در آنه تحریک می شود و از طرفی غیرت از آنها گرفته می شود و شخص بی ناموس هم باک ندارد که به ناموس دیگری تجاوز کند و یا به ناموس وی تجاوز شود.

 

 

4- کسانی که با موسیقی سر و کار دارند از روح انسانی خارج می شوند

 

یکی دیگر از مضرات موسیقی برای روان و جان انسان این است که آدمی هنگامی که به موسیقی ومطربی مشغول است از حال انسانی خارج می شود و شروع  به حرکاتی  می کند که در خور و رفتار او نیست. ثانیا از هدف  مقدس و الهی که برای آن خلق شده یعنی اصلاح حیات اخروی و یاد خدای متعال غافل می شود و امیرالمومنین (ع) چه زیبا فرموده اند: موسیقی افسون انسانهاست. خوانندگان محترم برای مثال یک مار را که در لانه اش است در نظر بگیرید. وقتی که شخصی با فلوت شروع به آهنگ زدن می کند مار خود به خود و بدون اختیار از لانه  اش بیرون می آید و در آن لحظه دیگر یک مار نیست بلکه برده و ذلیل در دست انسان است. انسان هم وقتی که به موسیقی و مطربی اشتغال پیدا میکند همین گونه دیگر شخصیت انسانی بلکه یک شخص ذلیل در نزد نفس اماره اش و شیطان می باشد.

 

 

5- بدترین اثر موسیقی بر روان انسانها ایجاد غفلت از یاد خدا

 

یکی دیگر از اثرات سوء موسیقی بر روان انسانها ایجاد غفلت از یاد خدا و آخرت می باشد. و این غفلت از یاد خدا مقدمه و باعث هر جنایت و خطائی می گردد. زیرا هر کس اگر بخواهد خطائی بکند اول باید از یاد خدا غافل شود و بهترین چیزی که انسان را از یاد خدا غافل می سازد همین موسیقی ها و مطربی ها است مثلا یک شخص اگر بخواهد آدم کشی کند اول باید از یاد از خدا غافل شود و بعد برود‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آدم کشی کند و موید سخنان بالا این حدیث از حضرت امام صادق (ع) که می فرمایند: از جمله گناهان کبیره اشتغال به موسیقی و آوازه خوانی است که انسان را از یاد خدا باز می دارد و او را در ارتکاب محرمات بی باک و بی باک و بی پروا می سازد.(وسائل شیعه کتاب تجارت)

نمونه دیگر در روایات ما برای تائید سخنان بالا درباره شان نزول آیه 11سوره جمعه است که خدای عظیم در آن می فرماید: ((چون بینند این مردم سخن لهوی را متفرق شوند و تو را واگذارند ای پیغمبر و به سوی آن روند))که در کتب تفسیر معتبر شان نزول این آیه را این چنین می خوانیم : در روز جمعه پیامبر اکرم (ص) در نماز جمعه برای مردم مشغول سخنرانی بودند ناگهان کاروانی از تجار شام وارد مدینه شدند که مردم در مسجد نزد رسول خدا هستند پس ایشان برای بازار گرمی طبق رسمی که داشتند شروع  به نواختن طبل وسنج نموده و مردم را برای خرید کالا هایشان دعوت نمودند.پس مردمی که در مسجد نزد رسول خدا (ص) حور داشتند با شنیدن صدای طبل و سنج تجار رسول خدا (ص) را رها نمودند و به بازار رفتند و این آیه نازل گشت.

 

حال خوانندگان گرامی خود قضاوت کنند. وقتی که مردم با شنیدن صدای طبل و سنجی مجلس رسول خدا (ص) را وا می نهند وای به حال تاثیر موسیقی های امروزی در نهاد و روح انسانی از لحاظ غفلت از یاد خدا و اخرت.

 

 

 

6- موسیقی در نهاد انسان تولید نفاق می نماید.

 

اما یکی دیگر از بیماریهای مهلکی که موسیقی و مطربی بر روح انسانی وارد می سازد تولید بیماری نفاق می باشد. که درباره این مطلب احادیث فراوانی داریم که به چند مورد از آنها اشاره می نمائیم:

 

امام صادق (ع): گوش دادن به موسیقی و آوازه خوانی نفاق و دو رویی را در دل انسان می رویاند. همانگونه که آب سبزه کنار جوی را می رویاند. (وسائل شیعه  کتاب  تجارت باب 101)

امام صادق (ع): موسیقی مورث کفر است و نیز فرمود موسیقی آشیانه نفاق می باشد. (عین الحیوه  صفحه231)

و علت اصلی این نفاق و کفر به خاطر آن است که چون موسیقی و آوازه خوانی از حرامهای الهی می باشند و در شرع اسلام از گناهان کبیره  اند کسانی که با این امور سر و کار دارند هر دفعه که به سراغ آنها می روند به راحتی دارند بزرگترین معاصی را انجام می دهند و ذره ذره این معصیتها که بر روی هم انباشته  می شوند قلب سلیم و ملکوتی شخص را می میراند و کار به جائی می رسد که شخص به خدای تعالی کافر می شود تائید کننده این سخنان ما نیز حدیث زیر است.

حضرت باقر (ع): وقتی انسان مرتکب گناهی می شود یک نقطه سیاه  در دل او پدیدار می گردد. اگر توبه کند آن سیاهی پاک می شود و اگر گناه را تکرار کند آن سیاهی هم بیشتر می شود . به طوری که همه قلبش را فرا می گیرد و بعد از آن هرگز رستگار نخواهد شد. (اصول کافی جلد4)

ما میتوانیم به وضوح این نفاق را در اهل موسیقی مشاهده کنیم. مثلا درباره همین مساله موسیقی و آواز خوانی که این همه حرمت در اسلام دارد امروزه می بینیم اهل موسیقی و مطربی به هیچ وجه زیر بار حرام بودن آن نمی روند. وچنان درباره آن فعالیت می کنند که اگر این امور از چیزهای حلال در اسلام بود بیش از نمی توانستند تبلیغ کنند.و این گونه رفتارها نهایت رسوخ کفر و نفاق در وجود اهل موسیقی و مطربی را می رساند که به راحتی حرام های الهی را حلال می کنند و زیر بار دستور قرآن و ائمه (ع) نمی روند.

 

 

7- موسیقی و مطربی باعث قساوت قلب می گردند.

 

یکی دیگر از اثرات شوم موسیقی بر روان انسانها پدید آوردن بیماری قساوت قلب در انسان می باشد. و موید این کلام حدیثی از رسول خدا (ص) است که میفرمایند: گوش دادن به صداهای طرب انگیز و موسیقی و آواز خوانی دل انسان را می میراند. (نصایح صفحه 145). به عبارت دیگر افرادی که مداومت دارند بر گوش دادن به موسیقی و مطربی قلبشان مریض میگردد.و نتیجه این سختی و قساوت قلب این می شود که دیگر موعظه و پند در این قلوب اثر نمی کند. زیرا بر طبق آیات قرآن اثر گناهکاری قساوت قلب است.

سوره بقره آیه 74:>>قلوب افراد گناهکار مانند سنگ است یا سخت تر از سنگ. زیرا برخی از سنگها از میانشان آب بیرون می آید یا از ترس خدا از بلندی ها فرو می افتد. ولی قلوب افراد گناهکار به قدری سخت است که دیگر چیزی از پندها و موعظه های الهی در آن اثر نمی نماید<<ونشانه و علامت این بیماری آن است که این گونه افراد وقتی در مجلسی قرار می گیرند که در آن سخن از خدا و قرآن و یاد مرگ و آخرت است. اهل موسیقی حالشان بر می شود و دوست دارند زود از این گونه مجالس خارج شوند و بر عکس اگر در جایی باشند که سخن از دنیا و سرگرمیهای گمراه کننده باشد. به اشتیاق بر ان توجه می کنند و دوست ندارند که تمام شود و باز تایید کننده سخنان فوق آیه 6و7سوره لقمان است که در آیه 6در مورد اهل موسیقی و مطربی توضیح می دهد و بلافاصله در آیه7 می فرماید:>>و چون خوانده شود بر اهل موسیقی و مطربی آیات و گفتار ما دوری گزینند و روی برگردانند ایشان و تکذیب آن گفتار نمایند مانند کسی که آن را نشنیده و گویا در گوشهای ایشان سنگینی است از شنیدن آیات ما پس مژده بده به ایشان عذابی دردناک را<<.

 

***اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم***

 

  منبع: روحانی مسجد محل زندگی

 

نظر مراجع اعزام تقلید راجب موسیقی 

 

فرق غنا با موسیقی

 

 سـؤال: با تـوجه بـه تـرویج مـوسیقی از طـرف بعضی مراکز فرهنگی، برخی می گویند: غنا حرام است و موسیقی اشکال ندارد، لطفاً فرق بین غنا و موسیقی را بیان فرمایید و برخی می گویند: موسیقی اصیل و سنتی اشکال ندارد لطفاً نظرتان را بفرمایید:

 

حضرت آیه الله خامنه ای:

غنا خوانندگی مطرب و ملهی متناسب با مجالس عیش و نوش است و موسیقی نوازندگی با همان اوصاف است و در حکم با هم فرقی ندارند و هر دو حرام است.

حضرت آیه الله تبریزی:

غنا (آوازه خوانی مناسب مجالس خوشگذرانی که در مضمون باطل باشد) و گوش دادن به آن حرام است و بنابر احتیاط واجب باید از مطلق خواندنی که با ترجیع صوت (چهچه) است ولو در مضمون باطل نباشد اجتناب نمود و نیز موسیقی لهوی (نواختن با آلات مخصوصه که مناسب خوشگذرانی باشد) و گوش دادن به آن حرام است. موسیقی ای که مناسب خوشگذرانی باشد حرام است و بین انواع آن فرقی نیست چه سنّتی باشد یا غیر آن.

حضرت آیه الله فاضل لنکرانی:

غنا آوازی است که در آن صدا را در گلو می گردانند که به زبان عرفی چهچه می گویند و طرب انگیز هم باشد و مناسب مجالس لهو و لعب هم باشد که این حرام است و موسیقی به یک تعریف، ترکیب اصوات است به نحوی که خوش آیند باشد. لذا اگر مناسب مجالس لهو و لعب باشد حرام است. (جامع المسائل)

حضرت آیه الله مکارم شیرازی:

کلیه ی صداها و آهنگ های مناسب مجالس لهو و فساد، حرام است و تشخیص آن با مراجعه به اهل عرف خواهد بود.

حضرت آیه الله صافی گلپایگانی:

غنا عبارت از آوازی است که مشتمل بر ترجیع و صوت و طرب انگیز و مناسب با مجالس طرب باشد و موسیقی گاه بر غنا و گاه بر آلات مختلف موسیقی مانند تار، سنتور، دف و غیره اطلاق می شود.

موسیقی را اگر به همان معنای غنا و آوازها و سازها و بکار گرفتن آنها بدانیم، فراگرفتن موسیقی که از قدیم الایّام بین اهل لهو و بزم متداول بود و در کشورها و مناطق مختلف انواعی از آن بکار برده می شده و می شود همه حرام است. (جامع الاحکام)

 

 

استماع موسیقی

  سؤال: حکم استماع موسیقی های صدا و سیما یا اداره ارشاد، ساخت و تعلیم و خرید و فروش ابزارآلات موسیقی چیست؟

 

حضرت آیه الله خامنه ای:

هرگـونه نوازندگـی مطـرب لهـوی که متناسب با مجالس عیش و نوش باشد حرام است.

حضرت آیه الله فاضل لنکرانی:

موسیقی اگر مطرب و مهیّج و مناسب مجالس لهو و لعب باشد حرام است و در غیر این صورت مانعی ندارد و مرکز پخش تأثیری در حکم ندارد.

حضرت آیه الله بهجت:

اگر موسیقی مطرب باشد استماع و خرید و فروش آن حرام است.

حضرت آیه الله صافی گلپایگانی:

آنچه در عرف مردم موسیقی می دانند استماع آن و ساخت و تعلیم و تعلم و فروش آلات آن حرام است.

حضرت آیه الله مکارم شیرازی:

کلیه صداها و آهنگ ها که مناسب لهو و فساد است حرام و غیر آن حلال است و تشخیص آن با مراجعه به اهل عرف عام خواهد بود.

حضرت آیه الله تبریزی:

گوش دادن به موسیقی لهوی که مناسب مجالس خوشگذرانی می باشد جایز نیست و همچنین ساخت و تعلیم و خرید و فروش ابزارآلات موسیقی لهوی جایز نیست.

حضرت آیه الله سیستانی:

اگر موسیقی مناسب مجالس لهو و عیاشی نباشد حرام نیست.

 

 

شرکت در مجالس موسیقی

سؤال: شرکت کردن در مجالس جشن و عروسی که در آن برنامه های موسیقی اجرا می شود چگونه است؟

 

حضرت آیه الله خامنه ای:

شرکت در این گونه مجالس در صورتی که تأیید و یا تشویق گناهکار باشد حرام است.

حضرت آیه الله فاضل لنکرانی:

شرکت در مجالس لهو و لعب جایز نیست.

حضرت آیه الله صافی گلپایگانی:

جایز نیست.

حضرت آیه الله بهجت:

اگر موسیقی مطرب است شرکت جایز نیست.

حضرت آیه الله مکارم شیرازی:

شرکت در مجلس گناه جایز نیست.

حضرت آیه الله تبریزی:

گوش دادن به موسیقی لهوی ولو در مجالس عروسی جایز نیست.

حضرت آیه الله سیستانی:

اگر موسیقی مناسب مجالس لهو و عیاشی است شرکت کردن جایز نیست.

 

 

شرکت در مجالس حرام

 سؤال: شرکت در عروسی ها و مجالسی که محرم و نامحرم مختلط هستند چه صورت دارد؟ و اجازه دادن والدین فرزندانشان را جهت شرکت در این گونه محافل چگونه است؟

 

حضرت آیه الله بهجت:

بـا فـرض اشتمال بر حرام یا مفسده باید اجتناب شود و اختلاط زن و مرد هم جایز نیست.

حضرت آیه الله صافی گلپایگانی:

حرام است.

حضرت آیه الله سیستانی:

اگر به نحوی است که موجب مفسده و یا ارتکاب گناه است جایز نیست.

حضرت آیه الله فاضل لنکرانی:

جایز نیست و باید آنها را منع نمود.

حضرت آیه الله تبریزی:

چنانچه اختلاط مرد و زن نامحرم همراه ارتکاب محرّمی باشد یا سبب تحریک شهوت بر حرام گردد جایز نیست و باید والدین فرزندانشان را منع کنند تا در این گونه اختلاط ها شرکت نکنند.

حضرت آیه الله مکارم شیرازی:

 در فرض مسأله که مجلس به صورت مجلس گناه درآمده و مجلس سالم اسلامی نیست، شرکت در آن حرام است.

 

منبعhttp://www.zahedan-tebyan.ir/




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 خرداد 19 :: 7:57 عصر ::  نویسنده : خادم المهدی

شب عفو است و محتاج دعایم
زعمق دل دعایی کن برایم
اگر امشب به معشوقت رسیدی
خدا را در میان اشک دیدی
کمی هم نزد او یادی ز ما کن
کمی هم جای ما او را صدا کن
بگو یا رب فلانی روسیاه است
دو دستش خالی و غرق گناه است
بگو یا رب تویی دریای جوشان
در این شب رحمتت بر وی بنوشان

اللهم انی اسئلک صبر الشاکرین لک و عمل الخائفین منک و یقین العابدین لک

اللهم عجل لولیک الفرج

در لیله الرغائب فراموشمان نکنید

یا زهرا




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 خرداد 19 :: 6:54 عصر ::  نویسنده : خادم المهدی

بیایید ای اهل بیت عشق! این قلم می خواهد دو رکعت مصیبت بخواند.این قلم داغ بسیار دیده است و مصیبت بسیار کشیده است. اما... اما
اکنون گرد یتیمی بر سرش نشسته است داغ پدر دیده است. گفته اند زینب سلام اللهعلیها وقتی سربرادر بریده را برفراز نیزه دید سربر ستون کجاوه کوبیدو فریاد کشید
یاهلالا لما استتم کمالا
غاله خسفه فابدی غروبا
ماتوهمت یا شقیق فؤادی
کان هذا مقدار مکتوبا
وبعد در نگاه یتیم تک تک کودکان بی تاب نشست و ناله زد
ما اذ ل الیتیم حین ینادی
بابیه فلن یراه مجیبا
چه سخت و دردناک و شکننده است برای یتیم که پدرش را بخواند و بی جواب بماند.
واین حدیث ماست و غم هجران پدری که همه ی امید یک امت بوده است.
وما نه یک پدر که پدر عرفانمان پدر رشدمان پدر غرورمان پدر محبتمان وپدر هستی مان را از کف داده ایم.
ما یتیمان همان کاروان مظلومیم که در پس یک عاشورا مصیبت و یک کربلا درد ویک نینوا ناله و فغان روانه ی کوفه و شام شدیم ودر
محضر ظلم جسارت به لب و دندان پدرمان را به شهادت نشستیم.
ای کاش خدا برای تو تجویز جان می کرد تا ما یتیمان تاریخ با کاسه هایی لبریز از بیعت به دیدار تو میاییم.
ای کاش قابض ارواح یک لحظه از عمر تو را با تمامی عمر ما معاوضه می کرد.
ای ولی ما خودت بیا ما خسته شدیم ازبس دل سپردیم و داغ دیدیم.
ما خسته شدیم از بس اشک انتظار و استقبال را با گریه ی وداع در آمیختیم.
به یک لحظه دیدارش سرو جان می دادیم چون به دیدار تو نائل آمده بود.
این بی تابی ما در فقدان او ترجمان حسرت آن «یالیتنا کنا معک» ی است که در دیر رسیدن به کربلا داشته ایم.
یا حسین زمان!
این طومار اشک بیعت ماست. والله خیانت برادر نیست. امضای خون شهیدان و مهر ایثار شهید دادگان که پای نامه های بیعت ماست به
جذبه ی هیچ تعلقی پاک نمی شود.

اللهم عجل لولیک الفرج الهی آمین
یا زهرا




موضوع مطلب :
چهارشنبه 90 خرداد 11 :: 5:23 عصر ::  نویسنده : خادم المهدی

بحر آرام دگر باره خروشان شده است



ساحل خفته پر از لولو مرجان شده است

دشمن از وادی قرآن و نماز آمده است

لشکر ابرهه از سوی حجاز آمده است

با شماییم شمایی که فقط شیطانی است

(
دین اسلام نه اسلام ابوسفیانی است)

گردباد آتش صحراست بترسید از آن


آه این طایفه گیراست بترسید از آن

هان! بترسید که دریا به خروش آمده است

خون این طایفه این بار به جوش آمده است

صبر این طایفه وقتی که به سر می آید

دیگر از خرد و کلان معجزه بر می آید

سنگ این قوم که سجیل شود می فهمید

آسمان غرق ابابیل شود می فهمید

پاسخت می دهد این طایفه با خون اینک

ذولفقاری زنیام آمده بیرون اینک

هان بترسید که این لشکر بسم الله است

هان بترسید که طوفان طبس در راه است

یا محمد(ص)! تو بگو با غم و ماتم چه کنیم

روز خوش بی تو ندیدیم به عالم چه کنیم

پاسخ آینه ها بی تو دمادم سنگ است

یا محمد(ص)! دل این قوم برایت تنگ است

بانگ هیهات حسینی است رسیده از راه

هر که دارد هوس کرب و بلا بسم الله

" سید حمیدرضا برقعی "




موضوع مطلب :
شنبه 90 خرداد 7 :: 1:26 صبح ::  نویسنده : خادم المهدی

 

می دونم شبا تو هیئت عاشقا زبون می گیرن

می دونم به یاد عباس نوکرا علم می گیرن

می دونم شبا تو هیئت عاشقا زبون می گیرن

یاد زینب و رقیه تا حرم امون می گیرن

می دونم شبا تو هیئت عاشقا علم می گیرن

یاد اصغر شیش ماهه ذکر العطش می گیرن

می دونم مثل خیمه ها شبا تو آتیش می میرن

می دونم با چشم گریون طئنه از عالم می گیرن

یاد چشم و مشک عباس تا خود صبح شور می گیرن

میدونین حسین زمان به یاد ستاره ها هست

اگه اشک زدیده افتاد بدونید آقا دعا کرد

می دونم که از غم دل شبا تا صبح ناله کردین

صبح زود به یاد مولا نماز صبح به پا کردین

می دونم که از زمونه به خدا خیری ندیدین

مثل زینب و سکینه توی تاریکی میشینین

می دونم شبا می گفتین

 


گل زهرا

یابن طاها


بیا مولا

جون سپردیم


با این که مهدی همون جاست


ولی هیچ وقت نمی دیدین

دلم از درد جوونم خونه خونه

واسه اکبر گریه کردین ولی مهدی...

مگه مهدی از حسین نیست

که همه تنهاش گذاشتین

مگه حجت منتقم نیست چرا بی لشکر گذاشتین


 

 

بر گرفته از وبلاگ عشق نامه

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه والنصر بحق محمد و‌آل محمد




موضوع مطلب :
دوشنبه 90 خرداد 2 :: 6:43 عصر ::  نویسنده : خادم المهدی

ََچشماتون رو ببندید و نیت کنید...

.

.

.

.

.

.

.

.

.

به ملازمان که رساند این دعا را                           که به شکر پادشاهی ز نظر مرا مران گدا را

ز رقیب دیو سیرت به خدای خود پناهم                مگر آن شهاب ثاقب مددی دهد خدا را

مژه ی سیاهت ار کرد بخون ما اشارت                   ز فریب او بیندیش و غلط مکن نگارا

دل عالمی بسوزی چو عذار بر فروزی                 تو از این چه سود داری که نمی کنی مدارا

همه شب دراین امیدم که نسیم صبحگاهی              به پیا م آشنایان بنوازد آشنا را

چه قیامت است جانا که به عاشقان نمودی              دل و جان فدای رئیت بنما عذار ما را

                                       بخدا جرعه ای ده تو به حافظ سحر خیز

                                       که دعای صبحگاهی اثری کند شما را

 




موضوع مطلب :
<   1   2   3   >   
درباره وبلاگ

کی گفته عاشقی کار پروانه نیست روضه های مادر ما افسانه نیست
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 12
کل بازدیدها: 201485



>